David u progonstvu, skupljanje nezadovoljnika Saulovog kraljevanja oko Davida, i zrtve Davidovog propusta.

Posted on Updated on

1. Samuelova 22,1 Tako David otide odanle i zakloni se u pećinu Adulam. Kad to saznaše braća njegova i sva obitelj njegova, dođoše tamo k njemu.
1. Samuelova 22,2 I okupiše se oko njega svi, što su bili potlačeni, zaduženi i nezadovoljni, i on im posta poglavica. Jedno četiri stotine ljudi pridruži se njemu.
1. Samuelova 22,3 Odatle otide David u Mispu u Moapskoj i zamoli kralja moapskog: “Ne bi li smjeli otac moj i mati moja ostati kod vas, dok znadnem, što će Bog učiniti s menom?”
1. Samuelova 22,4 Tako ih ostavi kod kralja moapskog. Oni ostaše kod njega, dokle je David bio u gorskoj tvrđavi.
1. Samuelova 22,5 A kad prorok Gad reče Davidu: “Nemoj ostati u gorskoj tvrđavi! Ustani i idi u zemlju Judinu!” Diže se David i otide u Heretsku šumu.
1. Samuelova 22,6 Kad doču Saul, da su se pojavili David i ljudi, što su bili s njim, – Saul je upravo sjedio u Gibei pod tamariskom na visini, sa kopljem u ruci, a sve sluge njegove stajale su oko njega –
1. Samuelova 22,7 Tada reče Saul slugama svojim, što su bili oko njega: “Čujte, sinovi Benjaminovi! Hoće li vam svima sin Jesejev darovati njive i vinograde, hoće li vas sve učiniti tisućnicima i stotnicima,
1. Samuelova 22,8 Te ste se svi urotili proti meni i nitko mi nije dojavio, kad se je moj sin složio sa sinom Jesejevim? Nitko od vas nije se sažalio na me i rekao mi, kad je sin moj pobunio slugu mojega proti meni, kao što je to sada.”
1. Samuelova 22,9 Edomac Doeg, koji je stajao s dvoranima Saulovim, uze riječ i reče: “Vidio sam, gdje sin Jesejev dođe u Nobu k Ahimeleku, sinu Ahitubovu.
1. Samuelova 22,10 Ovaj upita za njega Gospoda i dade mu hrane. I mač Filistejina Golijata dade mu.”
1. Samuelova 22,11 Tada kralj dade dozvati svećenika Ahimeleka, sina Ahitubova, i svu porodicu njegovu, svećenike, što su bili u Nobu. Kad oni svi dođoše kralju,
1. Samuelova 22,12 Reče Saul: “Čuj, sine Ahitubov!” A on odgovori: “Evo me, Gospodaru!”
1. Samuelova 22,13 Saul ga upita: “Zašto ste se urotili proti meni, ti i sin Jesejev? Dao si mu kruha i mač i pitao si Boga za njega, tako da je on kao neprijatelj mogao izaći proti meni, kao što je on to sada?”
1. Samuelova 22,14 Ahimelek reče kralju: “Tko je između svih sluga tvojih tako pouzdan kao David? Zet kraljev, poglavica tjelesne straže tvoje, poštovan u kući tvojoj!
1. Samuelova 22,15 Zar sam onoga dana prvi put pitao Boga za njega? Nipošto! Neka ipak kralj ne podmeće ništa slugi svojemu i cijeloj porodici njegovoj, jer sluga tvoj nije znao od svega toga ništa.”
1. Samuelova 22,16 Ali kralj reče: “Ti moraš umrijeti, Ahimelek, ti i sva porodica tvoja!”
1. Samuelova 22,17 I kralj zapovjedi slugama, što su stajali oko njega: “Hajde! Pogubite svećenike Gospodnje, jer su i oni pomogli Davidu i nijesu mi javili, premda su znali, da je on bio na bijegu.” Ali su se sluge kraljeve skanjivale podići ruku, da pogube svećenike Gospodnje.
1. Samuelova 22,18 Tada zapovjedi kralj Doegu: “Hajde! Pogubi ti svećenike!” I Edomac Doeg pristupi i pogubi svećenike, Osamdeset i pet ljudi, što su nosili laneni oplećak, pobi on onoga dana.
1. Samuelova 22,19 Svećenički grad Nobu pobi on oštricom mača, ljude i žene, djecu i dojenčad, goveda, magarce i ovce oštricom mača.
1. Samuelova 22,20 Samo jedan jedini sin Ahimeleka, sina Ahitubova, po imenu Abiatar, uteče i pobježe k Davidu.
1. Samuelova 22,21 Abiatar javi Davidu: “Saul dade poubijati svećenike Gospodnje.”
1. Samuelova 22,22 Tada reče David Abiataru: “Znao sam tada, kad je Edomac Doeg bio tamo, da će on to izdati Saulu. Ja sam kriv za sve ljudske živote u porodici tvojoj.
1. Samuelova 22,23 Ostani kod mene! Ne boj se, jer tko traži moj život, tražit će i tvoj. Kod mene si siguran.”

Oglasi

Komentiraj

